cocktail-world.pl

cocktail-world.pl – moda, uroda, zdrowie, dieta

5 posiłków dziennie
Dieta

Zdrowa dieta

Prawidłowa dieta to klucz do sukcesu w walce o zdrowy organizm i jego prawidłowe funkcjonowanie. Ważne jest nie tylko to, co spożywamy, ale też jak często i w jakich ilościach. Problem otyłości z jakim zmaga się coraz większy odsetek społeczeństwa może być spowodowany właśnie nieprawidłową dietą. Jak odżywiać się, by dostarczać organizmowi niezbędnych wartości?

Prawidłowa dieta

Kluczem do sukcesu w walce o zdrowy organizm i szczupłą sylwetkę może być jedzenie 5 posiłków dziennie. Oczywiście nie jest to tak, że jeżeli jem wskazane 5 posiłków na dobę, to wystarczy, by o siebie zadbać. Wraz z prawidłowym odżywianiem powinna iść aktywność fizyczna. Jedzenie pięciu mniejszych posiłków zaleca się szczególnie sportowcom, osobom z refluksem żołądkowym, bądź chorobami trzustki i wątroby. Jak jeść, żeby czuć się dobrze, a przy tym być najedzonym?

Posiłki krok po kroku

Dzień powinniśmy zacząć od dobrze zbilansowanego śniadania. Uważa się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w całym dniu, ponieważ powinno dawać siłę na długi czas. Najlepiej na śniadanie spożywać produkty zbożowe, chociażby chleb pełnoziarnisty, owsiankę lub płatki zbożowe. Oczywiście wszystkie te produkty możemy wzbogacić o zdrowe dodatki takie jak owoce, warzywa lub produkty mleczne. Drugie śniadanie powinno być lekkie i dać poczucie zasycenia żołądka. Najlepiej w tym przypadku sprawdzi się jogurt naturalny, bądź pokrojone warzywa i owoce. Częstym wyborem jest też chrupkie pieczywo. Obiad to posiłek, który kojarzy nam się z dużą porcją. Oczywiście porcja może być większy, byle była zdrowa. Tu doskonale sprawdzą się wszelkiego rodzaju ryby, które są doskonałym źródłem białka, złożone węglowodany takie jak ryże lub makarony, a także zdrowe tłuszcze, czyli oliwa z oliwek, bądź orzechy i awokado. Na podwieczorek doskonale sprawdzi się bukiet warzyw z humusem lub koktajl owocowy. Kolacja powinna być lekka i łatwostrawna. Tak, by nasz żołądek zrozumiał, że należy już spowolnić metabolizm i przygotowywać organizm do snu. Niskokaloryczna kolacja może składać się z ryb i warzyw, bądź chudego mięsa.

Dieta a brak czasu

Ponieważ prawidłowa dieta wymaga od nas chwili czasu na przygotowanie dobrze zbilansowanych posiłków, nie każdy ma na to czas. Na szczęście na rynku pojawia się coraz więcej firm cateringowych oferujących diety pudełkowe, które każdego dnia dostarczane są do klienta. Prawidłowo dobrane produkty i ułożone posiłki pozwolą cieszyć się spożywaniem zdrowej żywności, oszczędzając czas, na jej przygotowanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.